reklama

Kempinski Residences and Suits Doha

Toto je môj domov. Tu trávim najväčšiu časť môjho terajšieho života. Aj keď som v Ezdane 3 (také trošku sci-fi meno) hlavou som stále často v tejto najväčšej budove Kataru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Mame 62 poschodí. Na 61-vom mávame často rôzne akcie takže výťahy poznám s každej strany. Sme Rezidencie s hotelovou prevádzkou s 370 obrovskými apartmánmi. Apartmány sa riešia mesačnými kontraktmi. Mame veľa dlhodobých hostí. Sústredíme sa na to aby sme hotelovú prevádzku znížili a dosiahli viac dlhodobých hostí pretože v Dohe čoskoro pribudne nový Kempinski Hotel ktorý bude fungovať ako hotel bez rezidencií tak prenesieme hoteloví biznis tam. Tento hotel vyrastá na umelom ostrove s názvom Perla a je to krásny palác. Ale o tom možno raz neskôr.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Tento hotel je pre mňa tretím Kempinskim Hotelom v tejto najstaršej európskej hotelovej sieti. Mám tu na starosti Reštauráciu s názvom Aroma. Táto reštaurácia vyhrala naposledy v magazíne Time Out najlepšiu Európsku Reštauráciu v Katare a náš biznis lunch je druhým najlepším v krajine. Mame otvorenú kuchyňu takže vidíte kuchárov ako pripravujú vaše jedlo čo robí toto miesto veľmi zaujímavým. Naš nemecky šéfkuchár Mike Sheumann ktorý žil prevažne na Novom Zélande vytvoril veľmi zaujímave európske menu s prvkami molekulárnej gastronómie. Mam pod sebou super team ľudí a pracujem každodenne na tom aby sme sa zdokonalovali pokiaľ to len ide. Som zároveň hoteloví sommelier a snažím sa aby sa u nás predávalo čo najviac toho najlepšieho vína v Dohe. Je to jedna s úloh na ktorú ma sem prijali, tou ďaľšou je dať tejto reštaurácii môj rukopis a podpis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Gourmet House - miesto kde robíme skvelú kávu a predávame veľa zaujímavého sortimentu s nasej pekárne ktorá nám robí v Dohe skvele meno a náš európsky chlieb bol označený mnohokrát ako najlepší v celej krajine. Veľa ľudí mi to potvrdilo a vidíme to aj na predaji. Pekára ktorý maká na tomto chlebe, skrytí v pekárni naposledy náš riaditeľ na malej zamestnaneckej party vytiahol dopredu, poďakoval sa mu za prácu ktorú vykonáva. Dostal od neho finančnú odmenu a novy obrovsky televízor.

Obrázok blogu

Ďalším zaujímavým strediskom v našom hoteli je The Lounge Bar. Tu býva po večeroch preplneno. Každý večer tu máme živú hudbu – klavír, live dj v kombinácii so saxofónom alebo takú tetu čo spieva. Počas prevádzky tam mam 3 barmanov a okolo 5-6 čašníkov. Je tam jeden chlapík s Filipín ktorý sa barmanstvu venuje cely svoj život a mam pred nim veľký rešpekt. Chlapík by mohol byt profesorom na barmanskej akadémii s jeho znalosťami. Hocijaký drink mu namiešam bez toho aby vedel ingrediencie tak ich do par sekúnd všetky uhádne. Doma ma ženu a dve malé deti. Tu si privyrába na živobytie svoje a svojej rodinky. Takýchto príbehov má Katar veľmi veľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V hoteli nás veľa Európanov nieje. Hlave sú tu ľudia ktorý sú s Filipín, Srí Lanky, Indie ... Tomu sa prispôsobuje aj strava v zamestnaneckej jedálni takže toto je jedlo ktoré predovšetkým jedávam práve teraz.

Môj manager je Grék - Kréťan na čo je veľmi hrdí a dáva nám to veľmi pociťovať. Típek okolo tridsiatky. Počas každodenných briefingov nám často krát púšťa gréckych spevákov v kombinácia s jeho spevom a nikto nemôže počas „hlasov storočia“ prehovoriť. Niekedy vytiahne pištoľ na kapsule a strieľa pritom do vzduchu ako na Sicílskej svadbe (keď som mu to povedal samozrejme ma opravil že tento zvyk prevzala Sicília od Kréty.) Často krát sa dostávame k tomu že všetko vzniklo v Grécku a mnohokrát dostaneme inštrukcie čo mame robiť až si vypočujeme význam nejakého slova ktoré vzniklo v Grécku a bolo modifikovane do cudzích jazykov a tak. Niekedy sa cítim ako v nejakom seriáli. Ale je to veľmi prísny boss.. Nad nim je ešte jeden manager ktorý je pôvodom s ostrova Gozo kde som strávil jeden rok svojho života tak mame veľa spoločných tém hlavne o tomto ostrove v mediteránskom mori. Tento chlapík je jeden s najlepších managerov akého môžem mat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako je to napríklad s miestnymi hosťami ? Je tu okolo nich veľa pravidiel. Do Baru u nás po piatej v ich tradičnom oblečený vstúpiť nemôžu. Do vtedy nevystavujeme žiaden alkohol ani ho neprezentujeme. V reštaurácii podávame alkohol len k jedlu. Nikdy týmto ľudom nedávame napríklad vínnu kartu pred tím ako si ju sám nevyžiada. Stretávam sa s rôznymi vecami - napríklad pitie vína s čajníkov. :) Ľudia pijú všade na svete ...

Je to veľmi zaujímavá skúsenosť pracovať v Dohe v hoteli. Mame tu konkurenciu obrovských hotelových značiek takže musíme porozmýšlať ako byt vždy o krok pred nimi vpred.

Tento hotel som si vybral kvôli ľudom a kvôli teamu ktorý chcem doviesť čo najďalej pokiaľ to len pôjde.

Toľko v krátkosti o mojej práci ...

Obrázok blogu
Dominik Baránek

Dominik Baránek

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem ako sommelier niekolko rokov najstarsiej europskej hotelovej sieti s ktorou sa mi dari cestovat po svete. Zoznam autorových rubrík:  Cestovanie - QatarCestovanie - OstatnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu