reklama

Prichod do Qataru

Tak som ani nenazdal a prešiel mesiac po tom čo som povedal v chladnom počasí na Viedenskom letisku “Europa – Zbohom”. Letel som Boeingom 777 so spoločnosťou Emirates do Dubaja. Sedel som s príjemnou českou ktorá žije v Dubaji, učí tam deti hrať na klavíri, bolo o čom rozprávať … celá cesta prešla veľmi rýchlo v spoločnosti gin tonikov. Privítanie stredného východu bolo horúce.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Letisko v Dubaji ponuka hodiny túlania sa po obchodoch, kaviarniach, reštauráciach. Dal som prednosť knihe s názvom Girl with the Dragon Tattoo. V slovenčine - Muži, ktorí nenávidia ženy ( :-D ) od Stiega Larssona.

Mal som možnosť okúsiť posledne dni starého letiska v Dohe – v hlavnom meste štátu Katar. V tejto dobe máju v prevádzke už nove špeciálne modernizované letisko. Museli sme prejsť pasovou kontrolou ktorú vykonávali miestny Katárčania v tradičnom oblečení. Každého pri vstupe fotili. Stal som v rade kde predo mnou a za mnou mi mohlo už v prvý moment byt ukázané aký je tu zrejme pomer svetového obsadenia. Mal som pred sebou tak dvesto Filipínčanov a Indov a par za sebou. Za par minút to iste za mnou ... Kde tu vytŕčala hlava Európana alebo Američana. Pánkovia ktorý nám kontrolovali vstupne papiere nám ukázali kto je tu doma, robili asi najpomalšie ako sa len dalo, každých pät minút sa poprechádzali, spolu pobavili. Mal som pocit že Filipínčania a Indovia nevedia stat v rade. Tlačili sa na mňa spotený, a osobná zóna im nič nehovorila. Indovi za mnou som naznačil že mi nieje prijemne keď skoro objíma. Držal odvtedy odstup. Čo sa vlastne stane keď zamiešate únavu, akúsi arogančne pomalú prácu kontroly a tlačiaci sa rad ľudí s tretích krajín ? Ľudia s východných krajín by čakali pokojne aj keby im kázali stat na jednej nohe, Európania a Američania sa rozčuľujú, poburujú, a prejavujú aký sú nespokojný a aké je to neakceptovateľné a kontrola dáva pociťovať ako je jej to ešte viac jedno. Trpezlivosť ...

Dominik Baránek

Dominik Baránek

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem ako sommelier niekolko rokov najstarsiej europskej hotelovej sieti s ktorou sa mi dari cestovat po svete. Zoznam autorových rubrík:  Cestovanie - QatarCestovanie - OstatnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu